Monday 9 October 2017

KE MANAKAH MENGHILANG

Assalamualaikum semua... 

Allahu... Lama sungguh la tak berblog ni, punya la lama tak bukak, dh bersawang dh blog ni aku tinggal... Maaf ye semua, bila tibanya kemalasan itu, aku tak leh buat apa2... bertahun kot tak bukak blog ni... Ok, lepas ni aku janji yang aku akan update bila ada masa je yek... 

Jangan marah hakak ye...

Aku sekarang sibuk dengan aktiviti di tempat keja dan ofkos la di rumah... Dalam tempoh setahun ni aku busy sangat, my hubby the chubby dah ke luar dari daerah ni, bekerja mencari rezeki untuk kami semua... Di awal peninggalan hubby aku ke tempat keja baru dia, memang aku kelam kabut... Semuanya aku yang kena buat sendiri... Dek dah terbiasa semua dia yang uruskan dari bab anak-anak sekolah hinggalah masak untuk makan kitorang sekeluarga, jadinya aku jadi tenggelam punca sekejap nak uruskan semuanya sendirian.

Sekarang dah setahun berlalu dan dah jadi biasa dah dengan urusan harianku. 

tiga ketoi ni penyeri rumah (lebih kepada periuh rendah la senang... haha)


Yang tengah tu yang kecik hari tu, dah besar dah, dah 2 tahun 5 bulan... Banyak cakap pulak tu...

Satu hari tu bawak dia nak pegi ambik duit kat ATM, sibuk nak ngikutnye... Dari jauh dah dengar dia mengomel... 

Adik - Eh.. eh... Luwi shapah... (lori sampah ye harap maklum...)
Mama - ???

Sampai je kat ATM tu, tiba-tiba dia sapa orang kat sebelah aku, orang tu pun tengah guna ATM jugak. Camni bunyi ayat dia...

Adik - Hai luwi shapah...
Mama - Adikkkkkk??? 

Bertuah punya budak, dia tegur pakcik sebelah dia tu dengan gelaran 'lori sampah' Allahu... Untuk makluman, anak aku ni kenal sangat baju pekerja Majlis Perbandaran di daerah aku tinggal ni... Maaf ye... Anak saya baru belajar bercakap... huhu

Ni si kakak aka Along... 


Anak sulung mama dan papa... Macam-macam kerenah sementara nak kenal erti kehidupan. Mama harap along enjoy saat-saat membesar along, nanti bila along dah dewasa mesti along rindu saat-saat tu...

Sehari-harian aku sibuk dengan diorang berempat ni (along je yang jarang-jarang ada di rumah... dia tinggal di asrama). Along balik bermalam lagilah mama busy.

Oklah ye... Bye, jumpa lagi nanti...

No comments:

Post a Comment