Sunday 6 October 2019

RENCANA ALLAH TAK SIAPA TAHU

Assalamualaikum semua...

Lama dah aku tak bersiaran, sibuk dengan urusan seharian la katakan. Korang apa kabor. harap sihat lah semuanya ye.

Semalam, aku dikejutkan dengan berita pemergian ke alam abadi salah seorang rakan sebaya zaman aku sekolah dulu. Memang terkejut, tapi siapakah kita untuk menidakkan rencana Allah kan.. Rata-rata rakan baik dan rapat dengannya sangat-sangat sedih dengan pemergian beliau yang dirasakan tidak dijangka. Baru 2 hari lepas beliau post dalam facebook miliknya bertanyakan tentang ubat untuk masalah semput yang dihadapinya. Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk kita, Innalillahiwainnailaihirojiun... Semoga kamu tenang di alam sana.

Yang pergi tetap pergi, tak akan kembali lagi. Kita yang tinggal ni perlu meneruskan hidup hingga kita pula dijemput olehNya nanti. Teringat aku, beberapa bulan yang lalu aku dikejutkan oleh berita pemergian suami rakan sebilikku semasa aku bersekolah di sekolah yang terletak di utara semenanjung. Juga pemergian yang tidak disangka, permergian akibat kecelakaan jalan raya. Mohon bertabahlah ye kawan, semoga kamu kuat dalam membesarkan anak-anak sendirian. 

Dua kisah kematian yang tidak disangka. Kita tidak tahu rahsia Allah. Hujan-hujan begini terasa syahdu pulak bila teringatkan kisah-kisah kematian insan yang pernah rapat dengan kita, semoga pengakhiran kita husnul khatimah hendaknya, aamiiinnn...

saja ja letak gambar ni 😌

No comments:

Post a Comment