Wednesday 23 December 2015

TAK LAMA LAGI DAH

Assalamualaikum

Baru-baru ni, anak dara sulung aku, Along dapat result UPSR. Aku dan hubby tak meletakkan harapan yang tinggi.. Cukuplah dia berpuas hati dengan keputusan yang dia perolehi, tapi sebak aku tengok dia... Keputusan yang dia dapat bukan seperti yang dia harapkan. Usai ambil keputusan dari guru, dia menonong je cari papa dia... Tak pandang pun kat aku ni ha... Aku tau dia sedih.. Biarlah dia peluk papa dia dulu... Sampai ke sudah aku tunggu-tunggu dia datang cari aku, hmmm... Tak datang pun. Kesian Along mama.

Lama aku menanti, akhirnya aku yang pergi peluk dia, mengalir juga air mata bila anak kita sedih macam tu, tak pe lah Along, ni baru permulaan... Nanti Along buat yang terbaik lagi di masa depan ya...

Dengan keputusan yang dia dapat tu, Along mohon untuk masuk ke Sek Men Agama Nadzah, Bukit Besar, Kota Sarang Semut, Kedah. Memang itu impian dia, nak sambung belajar di sekolah agama. Along happy, mama pun sama ;-)...

31hb Disember 2015

Along akan mendaftar sebagai salah seorang pelajar di SMA Nadzah, ya... dia dapat masuk sekolah tu... Mama harap Along akan bangkit dan berusaha lebih lagi untuk masa depan. Berusaha untuk jadi yang macamana Along nak.

Lepas ni tak de la orang yang nak tolong mama hidang makanan atas meja makan, tak de lagi la orang yang nak tolong mama basuh pinggan, tak de lagi la orang nak ngasuh adik yang gendut tu, tak de lagi la orang yang boleh tolong mama sapu sampah dan kemas rumah, tak de lagi la orang nak tolong berleter kat adik-adik bagi pihak mama.. huhu. Lepas ni Along dah jadi orang besar, dah kena belajar berdikari, duduk asrama elok-elok ya, jaga diri baik-baik... Mama Sayang Along anak mama.

Nanti mama rindu la kat Along... huhu

Belajar rajin-rajin ya sayang...

No comments:

Post a Comment