Wednesday 26 June 2013

DUNIA OH DUNIA..


Jika ada yang terbaca kisah menyayat hati di Harian Metro keluaran 26 Jun 2013..pasti ada yang merasa kesedihan sebagaimana aku rasa sekarang ni..


Kenapakah manusia semakin lama semakin kejam? Menurut cerita yang aku baca semalam, anak kecil seusia 7 tahun didera dengan teruk oleh ayah tiri dia yang tak berperikemanusiaan..Apa dah jadi ni?? Tak tahukah anak tu AMANAH dari ALLAH? Jawab la di akhirat nanti..Amanah yang diberikan olehNya berserta dengan tanggungjawab yang besar diperlakukan lebih dari haiwan..kalau kita, kucing pun tak sampai hati nak sepak2 atau pukul2..ni kan pulak anak kecil yang patut kita peluk, belai & diberikan kasih sayang...mengalir air mata aku baca kisah budak kecil ni..


Hati aku tersentuh..(aku pun seorang ibu..)..Bila aku lihat gelagat anak2 aku yang membesar dengan gembira & manja..aku terfikir,apalah nasib anak kecil seperti budak ni...dah la hak untuk mendapat kasih sayang dinafikan..diperlakukan pulak seperti haiwan..sebenarnya aku BENCI (kalau inilah perkataan yang sesuai aku gunakan..) mendengar & membaca kisah2 seperti ni..


Apa yang kita boleh buat? Memang kita tak boleh berbuat apa2..tak kan nak masuk campur hal rumah tangga orang kan...tapi ingatlah..kita masih ada hak sebagai jiran...jika hak itu kita gunakan untuk menyelamatkan nyawa insan kecil yang tidak berdosa seperti budak tu...kita mendapat ganjaran yang kita tak sangka dari Allah kelak..


Maaflah..aku sedikit beremosi kali ni...aku tak boleh berdiam diri jika aku lihat budak2 kecil baya anak2 aku diperlakukan seperti itu..


Sayangilah Anak2 Kita...



Kakak, Abang & Adik..Mama Sayang Kamu Semua..


No comments:

Post a Comment