Wednesday 24 July 2013

DENDANG PERANTAU




Kelam kabut aku pagi tadi dek kerana terbangun lambat (inilah penangan bila bangun sahur pastu tidur balik)...mana nk hantar kakak & abang ke sekolah lagi...nak isi minyak keta lagi...aduh..merah lagilah aku hari ni...

Tengah kelam kabut drive laju2...radio Klasik Nasional (radio kegemaran mak) memutarkan lagu Dendang Perantau...aduhhh...syahdu rasanya. Satu, sebab dah lama tak dengar lagu raya..satu lagi teringat masa duduk di perantauan dulu...sekarang ni dah balik home town mungkin tak rasa dah home sicknya, tapi mesti kekasih hati aku rasa rindu kt home town dia...sian my hubby...dia kata tak nak balik raya tahun ni, nak berkumpul ramai2 kt rumah adik dia kat Penang katanya...aku ikut je...janji dia dapat melepaskan rindu dia kat keluarga dia...

Suasana Hari raya kian terasa, mak dah ajak buat kuih raya dah...sabaq ya mak, cek ada kelas minggu ni...x dapat la nak nolong eh...tak pa minggu depan kita buat sama2  na...sian mak...Biskut wajib bila raya kat umah mak, biskut samprit (of course la kegemaran aku...ehehehe), biskut kacang, biskut coklat untuk cucu2 yang ada, kadang2 ada tart nenas...Tugas tambahan untuk aku, apa lagi...buat kek la...tahun ni nak try buat kek Red Velvet la...(nyum2 sedapnyeeee)

K la..Selamat Berpuasa semua & Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin...

No comments:

Post a Comment